OKJ szám: 54 344 03

Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző

Kétéves emelt szintű OKJ képzés, ESTI munkarendben

A Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző alkalmas a gazdálkodó szervezetek működésével összefüggő vám, jövedéki és termékdíj szabályozásban meghatározott feladatok önálló elvégzésére.

A gazdálkodó szervezetek valamennyi vám-, jövedéki adó- és termékdíj kötelezettséggel, illetve áru, árukészletek mozgásával összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az árunyilatkozatok, az egyes bevallások adatszolgáltatások elkészítésében, lebonyolításában. Kezeli az ehhez kapcsolódó elektronikus nyilvántartásokat, rendszereket és a keletkezett iratanyagokat. Aktívan közreműködik a hatóság által lefolytatott ellenőrzések lebonyolításánál.

A képzés időtartama két év

Beiratkozás: 

  • június 5-től
    augusztus 21-ig
    minden szerdán 8-16 óráig
  • augusztus 22-30-ig
    minden hétköznap 8-16 óráig

Képzési napok

  • péntek: 16:20 – 20:15
  • szombat: 9:00 – 16:55

Betölthető munkakörök

  • Pénzügyi ügyintéző
  • Adó- és illetékhivatali ügyintéző
  • Általános irodai adminisztrátor
  • Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor
  • Készlet- és anyagnyilvántartó
  • Szállítási, szállítmányozási nyilvántartó
  • Iratkezelő, irattáros

A szakképesítéssel rendelkező képes

  • jövedéki és vámszakmai feladatokat ellátni
  • környezetvédelmi termékdíj bevallással kapcsolatos feladatokat ellátni
  • termékdíj köteles termékek nyilvántartását vezetni
  • környezetvédelmi termékdíjjal összefüggő bejelentéseket hatóság felé összeállítani, benyújtani
  • energiaadóztatással, alapvető hulladékkezeléssel, népegészségügyi termékadóval összefüggő feladatokat ellátni
  • a fémkereskedelemi jogszabályok rendelkezéseit végrehajtani
  • a büntetőjogi és szabálysértési jogi rendelkezéseinek megfelelni
  • a közigazgatási hatósági eljárás szabályait alkalmazni, alapvető adózási feladatokat ellátni
  • az áruosztályozási tevékenységhez kapcsolódó szakmai feladatokat végrehajtani
  • a tevékenységéhez kapcsolódó adatokat összegyűjteni és kezelni
  • a jogorvoslati eszközöket érvényesíteni
  • feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, írógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használni, továbbá munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni