Projekthét

Pályaorientációs projekthét

 

Iskolánkban 2016. 11. 21 – 25 között Pályaorientációs projekthét került megrendezésre. Ennek keretein belül számtalan előadást nézhettünk meg és különféle feladatok kapcsán ismerhettük meg egymást és önmagunkat még jobban.

A hét első napján bejött hozzánk pár felsőbb éves diák, akik azt a feladatot kapták, hogy osszanak ki egy lapot nekünk, amire a jó és a rossz tulajdonságainkat kellett leírnunk. Mindenki elgondolkodott, hogy mit is gondol magáról és mik azok a tulajdonságok, amiket jónak illetve rossznak tart magában. Majd amikor ezzel készen voltunk, csoportokba kellett rendeződnünk és minden csapat kapott egy mentort, vagyis egy felsőbb éves diákot, aki kérdéseket tett fel nekünk. El kellett mondanunk egymásnak, hogy mik azok a tulajdonságok, amiket jónak vagy rossznak tartunk a másikban. Igazán elgondolkodtató volt ez a kis program, mindenkinek felnyitotta a szemét egy kicsit, hogy mit gondolnak róla és esetleg mi az, amiben változtatni tudna önmagán. Bár páran azt mondták, hogy unalmas volt és nem keltette fel az érdeklődésüket, sokan tartották hasznosnak ezt a feladatot és örültek neki, hogy a felsőbb évesek segítettek nekik.

A keddi napon pozitív és negatív véleményt is kaptunk a diákok felől az előadásokkal kapcsolatban.  Elsőként a ’Honvédség’-re ültünk be hallgatóként a tudósítótársammal. Az előadó rendkívül határozottan és részletesen számolt be mindenről, PPT kíséretében. Humoros volt, ösztönző, közvetlen, de mindemellett komoly is. A diákok fegyelmezetten hallgatták végig az előadást, hiszen érdekfeszítő volt a sok új információ. A végén lehetett kérdezni bátran, prospektusokat is lehetett kapni és miután rákérdeztünk 1-2 diáknál, hogy mi volt a véleményük erről az óráról, csak olyan válaszokat kaptunk, hogy élvezték, jól hallható és megérte beülni rá.

Ezután a ’Könyvelés’-en igyekeztünk felmérni a diákok hozzáállását, véleményét. Nem volt PPT, ezáltal csak hallgatni lehetett, ami annyira nem tetszett a diákoknak. Mellesleg nagyon halkan es gyorsan beszélt az előadó. Próbált rávilágítani az érdekes dolgokra, de nem fogta meg a diákokat. Inkább kérdésekre válaszolva zajlott az előadás, nem nagyon beszélt magától, rá kellett vezetni arra, hogy kifejtse a dolgokat. Megkérdeztük a diákokat a végén, hogy tetszett-e nekik és jórészt azt válaszolták, hogy száraz volt a téma és nem igazán fogta meg őket, de a szórólapot jó ötletnek tartották.

Szerdán egy igazán figyelemfelkeltő előadáson vehettünk részt a társammal. Bár az elején volt egy kis keveredés, mivel termet kellett cserélni és a vetítő sem kapcsolt be, de végül minden megoldódott. Az előadás nagyon jó volt és minden diák kíváncsian figyelt. Mivel vetítés is volt, sokkal érdekesebbnek bizonyult ez az előadás. Az előadó részletesen beszámolt a szakmájáról, elmondta a saját tapasztalatait, véleményét. Elmondta, hogy ő maga hogyan vitte véghez az elképzeléseit, és ez a diákok számára inspiráló volt. Suliválasztással kapcsolatban is adott tanácsokat és megkérdezte a diákokat, hogy mik a saját elképzeléseik.

Majd egy másik előadásra mentünk, ami már nem volt olyan figyelemfelkeltő. Egy férfi tartotta, nem volt vetítő és elég száraz is volt az előadás. A diákok elmondása alapján nem volt olyan jó. De sok jó dolgot mondott az iskoláról és a továbbtanulásról is, és ezt pozitívnak tartották.

Volt előadás ahol bár a PPT pontosan és precízen volt elkészítve, az előadás elég unalmas és száraz volt. A diákokat nagyon ösztönözte bizonyos előadásokban a feladatlapok kitöltése, ami után ajándékot lehetett kapni, és sokkal jobban tudtak figyelni azokra az előadásokra, amelyek rövidebbek voltak. Érdekes és jó megoldás volt az, hogy a diákok névtelenül tudtak kérdezni egy internetes oldal segítségével, így mindenki szívesebben és többet kérdezett.

10.a tudósító csoportja

kedd1

kedd4

kedd2

kedd3

kedd5

kedd6

csut1

csut3

csut4

csut5

Comments are closed.